Διεπαγγελματική: βάση δεδομένων στο Επιμελητήριο για την εξυπηρέτηση της μεταφοράς στις εξαγωγές
Ανοίγει ο δρόμος για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξαγωγών ροδάκινου από την Ημαθία και την Πέλλα προς τη Ρωσία και τις άλλες αγορές ελληνικού ενδιαφέροντος, στην περιοχή της πρώην Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών (ΚΑΚ), που κινδύνευσε να «τιναχτεί» στον αέρα, λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας επαρκούς αριθμού μεταφορικών μέσων.
Επιπλέον 10% ανά φορτίο προς Ρωσία θα παίρνουν οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ, σε σχέση με το κόμιστρο για τα ξένα φορτηγά.
Η λύση στο σοβαρό πρόβλημα δόθηκε την περασμένη Παρασκευή 6 Ιουνίου σε σύσκεψη στη Βέροια μεταξύ της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), και των εκπροσώπων της κοινοπραξίας συνεταιρισμών, καθώς και των ομάδων παραγωγών του νομού Ημαθίας, με τη συνδρομή και του Επιμελητηρίου Ημαθίας .
Όπως τονίζουν στο Agronews τόσο ο πρόεδρος της Venus Growers, Θεολόγης Καραϊνδρος, όσο κι ο ομόλογός του στην κοινοπραξία ομάδας παραγωγών του νομού Ημαθίας, Χρήστος Γιαννακάκης, οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι δεν θα μείνει χωρίς απασχόληση κανένα ελληνικό φορτηγό ψυγείο διεθνών μεταφορών που θέλει να μεταφέρει φορτίο στη Ρωσία.
Για να επιτευχθεί αυτό, αποφασίστηκε το Επιμελητήριο Ημαθίας, ως ένας φορέας κοινής αποδοχής, να μαζέψει από την ΟΦΑΕ τις δηλώσεις διαθεσιμότητας των φορτηγών μελών της, για μεταφορές στη Ρωσία και με τα στοιχεία αυτά να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων, που θα αποτελέσει το επίσημο «εργαλείο» ανεύρεσης των διαθέσιμων προς μίσθωση οχημάτων. Όλα αυτά τα στοιχεία θα κοινοποιούνται άμεσα στους εξαγωγικούς φορείς της χώρας, αλλά και στο υπουργείο Μεταφορών. Μάλιστα, τη διαχείριση της βάσης δεδομένων θα αναλάβει αρμόδιος υπάλληλος του Επιμελητηρίου.
Από την πλευρά της η ΟΦΑΕ δεσμεύτηκε ότι σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως δεν υπάρχουν διαθέσιμα ελληνικά φορτηγά, θα ζητά άδειες διέλευσης φορτηγών οχημάτων από το υπουργείο Μεταφορών, οι οποίες θα είναι στη διάθεση των τελωνείων εξαγωγής που βρίσκονται στη Σκύδρα και τη Βέροια, προκειμένου να δίδονται σε φορτηγά από το εξωτερικό και με τον τρόπο αυτό να μην απειληθούν οι εξαγωγές. «Αν δεν φθάσουμε εγκαίρως στον προορισμό μας, θα χάσουμε τις συγκεκριμένες αγορές, γιατί οι αλυσίδες θα μας πετάξουν», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Γιαννακάκης.
Σύμφωνα με τους συνομιλητές μας, οι συγκεκριμένες άδειες διελεύσεως θα χορηγούνται σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και θα έχουν ισχύ έως και το τέλος Αυγούστου και μόνο για τις μεταφορές οπωροκηπευτικών. Στόχος είναι να αποφευχθεί η πιθανότητα να γίνει κατάχρηση και να προκύψει πρόβλημα απώλειας του μεταφορικού έργου για τους Έλληνες μεταφορείς.
Ως επιπλέον κίνητρο για να πειστούν οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ να συμφωνήσουν, πήραν τη διαβεβαίωση από τους παραγωγούς της Ημαθίας ότι θα απολαμβάνουν ένα επιπλέον 10% ανά φορτίο προς Ρωσία, σε σχέση με το κόμιστρο που πληρώνεται στα ξένα φορτηγά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από τα περίπου 3.600 – 3.700 ευρώ που είναι το κόστος μεταφοράς με ξένο αυτοκίνητο, θα φθάνει χονδρικά τα 4.000 ευρώ ευρώ, αν είναι ελληνικό το όχημα.
Οι μεταφορικές ανάγκες στο τρίμηνο του καλοκαιριού και ιδίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, όταν και κορυφώνεται η συγκομιδή και άρα και οι εξαγωγές ροδάκινου, είναι τεράστιες και η λύση του προβλήματος, με χρήση και ξένων φορτηγών οχημάτων ήταν επιτακτική. Και αυτό γιατί όπως μας πληροφορεί ο κ. Γιαννακάκης, για να εξυπηρετηθεί ο όγκος των εξαγωγών προς τις συγκεκριμένες αγορές, απαιτούνται ετησίως περί τις 3.000 αποστολές.
Με δεδομένο ότι συνήθως, όπως μας λέει, η διαθεσιμότητα των ελληνικών φορτηγών δεν ξεπερνά τα 120-130 οχήματα και την ίδια στιγμή ο κύκλος της μεταφοράς (σ. σ. φόρτωμα, ταξίδι, ξεφόρτωμα, επιστροφή για φόρτωμα εκ νέου) είναι περί τις 10-12 μέρες, γίνεται αντιληπτό ότι στο καυτό τρίμηνο των εξαγωγών, η εξυπηρέτηση των αναγκών με ελληνικά φορτηγά δεν μπορεί να είναι για πάνω από 1.300 αποστολές (σ. σ. με τρία ταξίδια το καθένα το μήνα, επί τρεις μήνες), οπότε ο κύριος όγκος, σχεδόν δηλαδή 1.700 μεταφορές, γίνονται με αλλοδαπά μέσα μεταφοράς.
Πηγή:ΛιάμηςΛεωνίδας Agronews 10/06/2014