Αυτονόητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου λιμένα, αλλά δυστυχώς όχι στην Ελλάδα, είναι η 24ωρη λειτουργία επί επτά ημέρες την εβδομάδα των τελωνειακών υπηρεσιών, οι οποίες δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις αρκούνται σε ωράρια δημοσίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εμπορευματική κίνηση και εξυπηρέτηση.
Το πάγιο αυτό αίτημα των διοικήσεων των μεγάλων λιμένων της χώρας έθεσε πρόσφατα σε σχετική επιστολή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σ. Αγγελούδης, προς το υπουργείο Οικονομικών και τη γενική διεύθυνση Τελωνείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΛΘ θέτει το μέγεθος του προβλήματος, το οποίο είναι αποτρεπτικό για την περαιτέρω αύξηση της εμπορευματικής κίνησης κάθε είδους και μάλιστα προτείνει και παρεμβάσεις, με δική της πρωτοβουλία, προκειμένου να δοθούν λύσεις στο ζήτημα της έλλειψης πρόσθετου προσωπικού για την αδιάκοπη εκτέλεση των τελωνειακών εργασιών εντός του λιμανιού.
Η αποστολή της σχετικής επιστολής από τον κ. Αγγελούδη δεν προδικάζει και την ευνοϊκή κατάληξη του όλου θέματος σε εύλογο χρονικό διάστημα, αλλά τουλάχιστον επαναφέρει το αίτημα των διεθνών διαμεταφορέων, ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων εμπλεκόμενων με το λιμάνι, οι οποίοι ζητούν παροχή όλων των λιμενικών υπηρεσιών σε 24ωρη βάση.
Μέχρι στιγμής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αδιάκοπη είναι μόνο η φορτοεκφόρτωση των πλοίων, ενώ από εκεί και πέρα η προώθηση των εμπορευμάτων και η παράδοσή τους στους τελικούς παραλήπτες διενεργείται κυρίως στην πρωϊνή βάρδια και τις υπόλοιπες ώρες μόνο για εμπορεύματα, για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί οι τελωνειακές διαδικασίες, όπως προβλέπει και το ωράριο λειτουργίας του Β΄ Τελωνείου.
Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας δεν θα ωφελήσει μόνο το εμπορευματικό κομμάτι του λιμένα, αλλά και την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των επιβατών τους όλο το 24ωρο. Να σημειωθεί τέλος ότι για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ανεπάρκειας σε τελωνειακό προσωπικό, προτείνεται να συγχωνευτούν με έδρα στο χώρο του λιμένα, τελωνειακές υπηρεσίες, οι οποίες βρίσκονται σε άλλα σημεία της Θεσσαλονίκης για να είναι διαθέσιμο περισσότερο προσωπικό για τις λιμενικές δραστηριότητες.
Δημήτρης Διαμαντίδης
Πηγή: imerisia.gr