Μέτρα για ενίσχυση του τουρισμού

Μέτρα για ενίσχυση του τουρισμού

Προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός κατέθεσε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων με στόχο οι τουρίστες που θα επισκεφθούν την Ελλάδα το 2020 να ανέλθουν σε 30 εκατ., οι δε συναλλαγματικές εισπράξεις να ανέλθουν στα 28 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ΙΤΕΠ ο δημόσιος τομέας θα πρέπει να σχεδιάσει και υλοποιήσει μία ολοκληρωμένη αναπτυξιακή τουριστική πολιτική, η οποία θα έχει ως κατεύθυνση την βελτίωση της ολικής ποιότητας και ποικιλίας του τουριστικού προϊόντος, την προώθηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τη μείωση της εποχικότητας, να ασκεί με συνέχεια και συνέπεια την τουριστική πολιτική, να απλοποιήσει και να επιβάλλει κανονιστικό πλαίσιο, να δώσει επενδυτικά κίνητρα σε περιοχές που υστερούν τουριστικά, να διαμορφώσει σχέδιο Διαχείρισης Κρίσεων, να αναδιοργανώσει τον ΕΟΤ, να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ για τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών, να δημιουργήσει επώνυμα προϊόντα και να προχωρήσει σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του ιδιωτικού τομέα σε θέματα τουριστικής πολιτικής μέσω θεσμοθετημένης διαβούλευσης.

Ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να προβεί στη δημιουργία μονάδων κατάλληλου μεγέθους και κατηγορίας, ανάλογα με το μέγεθος και το πρότυπο ζήτησης κάθε γεωγραφικής περιοχής, στη βελτίωση του μάνατζμεντ για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των αλλαγών που σημειώνονται, στην ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων, στην προσφορά προϊόντων των οποίων η τιμή συνάδει με την ποιότητα, στην επανεξέταση των οργανωτικών δομών και της λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων, ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας τους και να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά τους, στη χάραξη πολιτικής μάρκετινγκ (μείγμα τιμών – ποιότητας) που να στηρίζεται σε συνεχή έρευνα των προτύπων και τάσεων της αγοράς και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις αυτής, στη χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής, στην ενίσχυση των σχέσεων του μάνατζμεντ και των εργαζόμενων, στην ορθολογική χρηματοδοτική διάρθρωση των τουριστικών μονάδων και στην εκπαίδευση – επιμόρφωση επιχειρηματιών και εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών μεταναστών που απασχολούνται στον κλάδο.

Πρωτοβουλίες
Ακόμη άμεσα θα πρέπει να προστατευθεί η απασχόληση, μέσω της ανάληψης πρωτοβουλιών και της αύξησης του επιδόματος ανεργίας στο 70%, αλλά και να ενισχυθεί η ρευστότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, μέσω επενδυτικών δανείων και κεφαλαίων κίνησης, με προσιτά επιτόκια και ευέλικτους τρόπους αποπληρωμής.

Για την αντιμετώπιση των μεσομακροπρόθεσμων προβλημάτων προτείνεται η ενίσχυση του μάρκετινγκ και της προβολής του τουριστικού προϊόντος, η δημιουργία υποδομών, η άρση του καμποτάζ, ο σχεδιασμός ενός κοινά αποδεκτού χωροταξικού πλαισίου, η συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού, η υιοθέτηση προτύπων ποιότητας.

Πηγή: www.imerisia.gr