Στήριξη-ανάδειξη ελληνικών εμπορικών δικτύων.
Η πολυετής παρουσία των ελληνικών δικτύων στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης αλλά και υπερατλαντικά έχει σκοπό την προβολή και την εξάπλωση των προϊόντων που μας κληροδότησε η ελληνικής γη.
Υπήρξαν και υπάρχουν φορές που οι παραγωγικοί και οι εξαγωγικοί φορείς είναι αδύναμοι να αντισταθούν στον παγκόσμιο αθέμιτο ανταγωνισμό.
Η μοναδική λύση αντιμετώπισης βελτίωσης και προβολής των ελληνικών προϊόντων είναι η συσπείρωση όλων των εμπορικών δικτύων για να διορθώσουν τα λάθη του παρελθόντος και να αντιμετώπισουν την κρίση.
Γέφυρα εμπειρίας εμπόρων - παραγωγών
Τα εμπορικά δίκτυα είναι η πρώτη γραμμή αντιμετώπισης :
α) του ποιοτικού ανταγωνισμού
β) της ποιοτικής εμφάνισης
γ) της επικοινωνιακής συσκευασίας (γλώσσες - ξένες γλώσσες)
Τα εμπορικά δίκτυα προσφέρουν στην παραγωγική δύναμη :
α) Την γνώση της τοπικής αγοράς που δραστηριοποιούνται
β) Τον τρόπο υποστήριξης των πωλήσεων
γ) Τις προωθητικές ενέργειες
δ) Τις πληροφορίες του ανταγωνισμού
ε) Ενημερώνουν τους παραγωγούς για τα ενδεχόμενα κενά της τοπικής
αγοράς για να καλυφθούν με ελληνικά προϊόντα
και τους διασφαλίζουν την συνεχή ροή πληροφοριών για την αναβάθμιση των προϊόντων τους ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά.
Δράσεις και Πρόγραμμα του συνδέσμου για το 2013-201
α δράση: Παρουσίαση μέσω των τοπικών Ευρωπαϊκών Επιμελητηρίων και με την στήριξη των ελληνικών εμπορικών δικτύων των ελληνικών προϊόντων με προτεραιότητα στα Π.Ο.Π ( εθνικά) προϊόντα.
Τη δράση θα καλεστούν να πλαισιώσουν κρατικοί φορείς εξαγωγικού εμπορίου, η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών και κλαδικές ενώσεις.
β δράση : Εκπαίδευση – Πιστοποίηση – Βράβευση (ελληνικού εστιατορίου)
Διαχείριση των Π.Ο.Π και τοπικών παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων στα ελληνικά εστιατόρια μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος.
Πιστοποίηση θα λαμβάνουν όλοι όσοι συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Για την συγκεκριμένη δράση ο Σύνδεσμος συνεργάζεται με τις Περιφέρειες τα Επιμελητήρια την ΕΣΕΕ και τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Γεωργίας.
γ δράση: Συμμετοχή σε τοπικές εκθέσεις με στόχο την διείσδυση των ελληνικών προϊόντων μέσα από τα εμπορικά δίκτυα σε όλα τα πιθανά σημεία πώλησης(σούπερ μάρκετ, ντελικατέσεν, κέτερινγκ, εστιατόρια κλπ).
δ δράση: Δημιουργία μητρώου εμπόρων Ομογένειας
Oι δράσεις του Συνδέσμου ξεκινούν το 2010 με την δυναμική πρώτη συνάντηση που αριθμούσε 35 παραγωγούς στο ξενοδοχείο ΜΕΤ της Θεσσαλονίκης.
Συνεχίσαμε με επισκέψεις στα Επιμελητήρια Σερρών, Χαλκιδικής και Δράμας και επαφές που έγιναν με τοπικούς παραγωγούς.
Το 2010 ο Σύνδεσμος συμμετείχε στην ΔΕΤΡΟΠ με 46 παραγωγούς στο περίπτερό του.
Ακολούθησε εκδήλωση του Συνδέσμου κατά την διάρκεια της Ανούγκα το 2011 σε ελληνικό εστιατόριο όπου παραουσιάστηκαν ελληνικά πιάτα με προϊόντα συμμετεχόντων εταιρειών.
Ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ προχωρά σε καταγγελία για την προστασία του Εθνικού μας ΠΟΠ προϊόντος , την φέτα.
Οι δράσεις του Συνδέσμου συνεχίστηκαν με επισκέψεις στα Επιμελητήρια Εύβοιας, Κοζάνης, Χανίων και Ρεθύμνου. Μεγάλη επιτυχία είχε ο Σύνδεσμος με την συμμετοχή του στην ΔΕΤΡΟΠ 2013 στην οποία συμμετείχαν 85 παραγωγοί από όλη την Ελλάδα στο περίπτερο του με πλούσιες εκδηλώσεις .
Κατά την διάρκεια της ΔΕΤΡΟΠ υπογράφηκε Πρωτόκολλο συνεργασίας με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου για την στήριη των εξαγωγών.
Παρουσίες είχε ακόμα ο Σύνδεσμος στην έκθεση Ε-λάδι -Οίνος και στο συνέδριο για το Λάδι που έγινε στην Μυτιλήνη.