Στο 5,2% υποχώρησε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, από 5,6% τον Σεπτέμβριο, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού συμβάλει η μη επανάληψη των ανατιμήσεων σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, η αισθητά μειωμένη ιδιωτική κατανάλωση και η ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, που αντιστάθμισαν σε σημαντικό βαθμό τις αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης.
Τον Οκτώβριο του 2009, ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί κατά 1,2%.
Σε μηνιαία βάση, ο δέικτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,2% έναντι του Σεπτεμβρίου 2010.
Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή, κατά 5,2% τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: γιαούρτι, φρούτα νωπά.
β) Κατά 18,2% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,5% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 5,7% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 1,7% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 0,3% της ομάδας Υγεία, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
ζ) Κατά 18,2% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών.
η) Κατά 1,8% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
θ) Κατά 1,1% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
ι) Κατά 0,1% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
ια) Κατά 3,1% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
ιβ) Κατά 4,8% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Ο μέσος δείκτης του 12μήνου Νοεμβρίου 2009 – Οκτωβρίου 2010 παρουσίασε αύξηση 4,3%.
Πηγή: imerisia.gr