- – Αποφασίστηκε η συνέχιση της απεργίας των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. Στις τάξεις τους προστέθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνούς μεταφοράς.
Η πολιτεία είναι έτοιμη ακόμη και για πολιτική επιστράτευση.
Οι βενζινοπώλες κρατούν τα πρατήρια ανοικτά εξαντλώντας τα περιθώρια διαλόγου.
- – Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος αναμένεται να κατατεθεί άμεσα. Προτείνεται απαλλαγή από τον φόρο του συνόλου των κερδών μέχρι την συμπλήρωση του ισόποσου της ενίσχυσης που θα λάμβανε ή επένδυση, εάν εντασσόταν σε καθεστώς απλής επιχορήγησης.
Υπενθυμίζεται ότι
Οι μορφές ενίσχυσης μέσω του Αν. Νόμου είναι:
- Ενίσχυση κεφαλαίου
- Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης
- Επιχορήγηση χρεολυσίων μακροπρόθεσμου δανείου
- Επιδότηση κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης
Οι φάσεις καταβολής ενισχύσεων είναι:
α) Προκαταβολή 25% με την υπαγωγή
β) 25% με την ολοκλήρωση του 50% της επένδυσης
γ) 40% με τον έλεγχο ολοκλήρωσης
δ) 10% μετά το πέρας της 3ετίας.
Τα ποσοστά ενίσχυσης κυμαίνονται ανάλογα με τους νομούς:
- § Νομοί με ΑΕΠ μεγαλύτερου του εθνικού Μ.Ο.
15% – 20% – 25% Μεγάλες, Μεσαίες, Μικρές & Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις.
- § Νομοί με ΑΕΠ μεγαλύτερο του 70% του εθνικού Μ.Ο.
30% – 35% – 40%
- § Νομοί με ΑΕΠ κάτω του 70% του εθνικού Μ.Ο.
40% – 45% – 50%
Ελάχιστο ποσό επενδυτικού σχεδίου 200.000 €.
- – Στις Ελληνικές Τράπεζες τον μήνα Ιούνιο 2010 οι καταθέσεις μειώθηκαν ελάχιστα από 379,7 δισ. € σε 372,8 δισ. €.
Στην Ισπανία και Πορτογαλία αντίστοιχα αυξήθηκαν .
Ισπανία 2,240 τρις. € → 2,255 τρις. €
Πορτογαλία 308,9 δισ. € → 315,6 δισ. €
Ιρλανδία 685,3 δισ. € → 686 δισ. €
(στοιχεία EUROSTAT)
Παράλληλα οριακή αύξηση παρουσιάζουν οι χορηγήσεις σε ιδιωτικό τομέα στην Ευρωζώνη.
- – Η Τρόικα συναντιέται με τον διοικητή της Τ.Ε.
- – Η Τ.Ε. προκήρυξε διαγωνισμό για κάλυψη 5 από τις 7 θέσεις του Δ.Σ. (πρόεδρος, 2 αντιπρόεδροι, 2 μη εκτελεστικά μέλη).
Τα πρόσωπα αυτά επιλέγονται από τον Διοικητή, που εισηγείται στον ΥΠΟΙΚ τον διορισμό τους.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν έως 20-8-2010.
- – Η Τρόικα ζητάει από την Ελληνική Κυβέρνηση να εκχωρήσει σε ιδιώτες το 40% της παραγωγής υδροηλεκτρικής ενέργειας και ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη, που κατέχει σήμερα η ΔΕΗ. (Όρος του Μνημονίου για την χορήγηση δανείων στην Ελλάδα δίχως να ορίζεται ποσοστό).
Σύμφωνα με τους Ευρωπαίους αξιωματούχους η δεσπόζουσα θέση της ΔΕΗ δεν επιτρέπει την ανάπτυξη του ανταγωνισμού.
Σε σχέση με το ΕΣΠΑ και την πορεία του η Τρόικα εμφανίζεται ικανοποιημένη με την αύξηση του ρυθμού απορροφητικότητας, ωστόσο υπάρχουν προβληματισμοί για τον χαμηλό βαθμό απορρόφησης σε τομείς Περιβάλλοντος Μεταφορών Υποδομών.
Η Τρόικα ακόμη ζητάει πληροφορίες για τον λόγο μη αποκλιμάκωσης των τιμών, υπό συνθήκες ύφεσης. Το συμπέρασμα είναι η δυσκαμψία στην αγορά. Το ΥΠΟΙΑΝ αποδίδει κυρίως το πρόβλημα στον φορολογικό πληθωρισμό. Ο πληθωρισμός άνευ φόρων τον Ιούνιο ήταν 1,19% από 1,93% Ιαν.
Οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι για την ακαμψία τιμών ευθύνεται ο μεγάλος αριθμός Μικρών Επιχειρήσεων που δεν έχουν περιθώρια μείωσης τιμών και οι εναρμονισμένες πρακτικές ολιγοπωλίων.
Πηγή: ΒΕΑ