ΣΕΒΕ: Πραγματοποιήθηκε η Εσπερίδα με θέμα: «Ανταγωνιστικότητα μέσω του Design»

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 17/5 η εσπερίδα με θέμα "Ανταγωνιστικότητα μέσω του Design" που συνδιοργάνωσαν το Auto Business Review και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ). Κύριοι ομιλητές ήταν η κα. Ροδάνθη Σεντούκα, Creative Director & Partner της Red Design Consultants και δημιουργός του σήματος των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004, ο Ανδρέας Ζαπατίνας, Βιομηχανικός Σχεδιαστής με διεθνή καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά με και ιδιαίτερη εμπειρία σε καταναλωτικά προϊόντα, ο Νίκος Κουκούντζος, Αναπληρωτής Γεν. Διευθυντής της KLEEMANN και ο αρχιτέκτονας Γιώργος Χριστόπουλος, διευθυντής του AAS COLLEGE. Τη συζήτηση συντόνισε ο Σάββας Κάλφας, εκδότης των Auto Business Review και ecoreview.gr.

Στην κατάμεστη αίθουσα Ballroom 1 του ξενοδοχείου ΗΥΑΤΤ οι ομιλητές μαγνήτισαν το ενδιαφέρον του ακροατηρίου που συμπεριέλαβε στελέχη και επιχειρηματίες του βιομηχανικού και εμπορικού κόσμου, αρχιτέκτονες, καθηγητές και φοιτητές βιομηχανικού σχεδίου, εκπροσώπους της αγοράς αυτοκινήτου αλλά και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η κα. Σεντούκα αναφέρθηκε στη σημασία της εταιρικής ταυτότητας, τονίζοντας ότι η δημιουργία brand names με ουσία και συναίσθημα είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των εταιριών που επιλέγουν να επενδύσουν σ' αυτήν την κατεύθυνση. Εξήγησε ότι το design και η εταιρική ταυτότητα είναι αλληλένδετα και τόνισε ότι αποτελούν δύο στοιχεία απαραίτητα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς των σύγχρονων προϊόντων που πρέπει με κάποιον τρόπο να ξεχωρίσουν ανάμεσα στην ανωνυμία των καταναλωτικών αγαθών που πλημμυρίζουν τη σημερινή αγορά. Τα παραδείγματα που χρησιμοποίησε έδειξαν τις ποικίλες κατευθύνσεις και τις προκλήσεις που καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει ο σχεδιαστικός τομέας – επισημαίνοντας μεταξύ άλλων την άνοδο των προϊόντων private label αλλά και τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών στο εικονικό περιβάλλον των ηλεκτρονικών on-line αγορών. Η ομιλία της κας. Σεντούκα έκανε εκτενή αναφορά στην εξέλιξη και επανατοποθέτηση του σήματος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στην Ελληνική αγορά, ένα project που ανέλαβε το γραφείο της πρόσφατα με μεγάλη επιτυχία.

Ο κ. Ζαπατίνας παρουσίασε τις βασικές αρχές και τα στάδια του βιομηχανικού σχεδιασμού, εξηγώντας ότι η σύλληψη της ιδέας και η εξέλιξη της μορφής ενός προϊόντος είναι ίσως η πιο σημαντική φάση του κύκλου της ζωής του. Μίλησε για τις εμπειρίες του κατά τη διαχείριση των σύνθετων και επίπονων σχεδιαστικών projects που είχε αναλάβει ως design manager των αυτοκινητοβιομηχανιών Alfa Romeo, BMW, Fiat και Subaru και αποτύπωσε με σαφήνεια ότι η επιτυχία του design κρύβεται πίσω από τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που ξεπηδούν από την ψυχή του καταναλωτή καθώς αγγίζει και χρησιμοποιεί ένα προϊόν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η αναφορά του στην εξέλιξη των ανελκυστήρων που σχεδίασε για λογαριασμό της KLEEMANN. Περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο επέλεξε να χρησιμοποιήσει χρώματα και καμπύλες στη νέα γκάμα των ανελκυστήρων της KLEEMANN και να αναδείξει έτσι μια νέα διάσταση σε ένα προϊόν που παραδοσιακά ήταν ένα τετράγωνο και στενάχωρο μεταφορικό κουτί – όπως χαρακτηριστικά είπε.

Ο κ. Κουκούντζος παρουσίασε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τη νέα γκάμα ανελκυστήρων της KLEEMANN, που εξελίχθηκε με την επίβλεψη του studio του κ. Ζαπατίνα με έδρα το Μιλάνο. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, έδωσε μια σειρά από παραδείγματα γύρω από τη σημασία του βιομηχανικού σχεδιασμού και της ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου σχεδιαστικού τμήματος σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επιχείρηση. Τόνισε ότι η ανασυγκρότηση του σχεδιαστικού τμήματος της KLEEMANN ήταν στην ουσία μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις που τόλμησε η εταιρία του τα τελευταία χρόνια και ότι ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται οι θετικές επιπτώσεις αυτού του εγχειρήματος.

Η ομιλία του κ. Χριστόπουλου ανέδειξε τη μεγάλη ανάγκη για την ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της αγοράς και αναφέρθηκε στο μεγάλο έλλειμμα που δυστυχώς εντοπίζεται στη χώρα μας σ' αυτόν τον τομέα. Εξήγησε τις δυσκολίες και δυστροπίες του νομοθετικού πλαισίου που διέπει το Ελληνικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην αστάθεια της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της εκπαίδευσης. Επισήμανε επίσης το μεγάλο θέμα της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των ευκαιριών που παρέχουν τα ιδιωτικά και δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας και εξήγησε ότι για να εξασφαλιστεί η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών θα πρέπει ο εκπαιδευτικός τομέας να ενθαρρυνθεί όχι μόνο μέσω του ενδιαφέροντος της πολιτείας αλλά και της βιομηχανίας, που θα πρέπει να αναζητήσει τα νέα της ταλέντα στα πανεπιστήμια και τα κολέγια της χώρας μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την εκδήλωση χαιρέτισε ο Β' Αντιπρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Στέφανος Τζιρίτης, ο οποίος επιβεβαίωσε το μεγάλο ενδιαφέρον του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος στην ενθάρρυνση του διαλόγου μεταξύ όλων της παραγόντων της αγοράς που εργάζονται για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιομηχανιών και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας που παράγουν.

Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν οι εταιρίες CITROEN-Β.ΦΕΣΣΑΣ Α.Ε., ΔΡΟΜΕΑΣ Α.Β.Ε.Ε.Α. και KLEEMANN HELLAS. Το εστιατόριο ΓΛΥΚΑΝΙΣΟΣ υποστήριξε την εκδήλωση. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η εφημερίδα Αγγελιοφόρος και το portal http://admin.icci.gr/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ%20-%20ΗΜΕΡΙΔΕΣ%202010/Industrial%20Design/www.agelioforos.gr. Την επικοινωνιακή υποστήριξη εμπλούτισε το ecoreview.gr.

Πηγή: ΣΕΒΕ