Ο ΡΥΠΑΙΝΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η αρχή του "ο ρυπαίνων πληρώνει" ενσωματώθηκε πλέον στην ελληνική νομοθεσία. Με προεδρικό διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ πλέον οι επιχειρήσεις που καταστρέφουν το περιβάλλον θα είναι υποχρεωμένες, με δικά τους έξοδα, να αποκαταστήσουν τη ζημιά. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η κοινοτική οδηγία 2004/35/ΕΚ για την περιβαλλοντική ευθύνη. Σκοπός του συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος είναι η θέσπιση περιβαλλοντικής ευθύνης βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» με τον καθορισμό μέτρων και δράσεων, έτσι ώστε ο κάθε φορέας εκμετάλλευσης, που προκαλεί περιβαλλοντική ζημιά να είναι καταρχήν υπεύθυνος για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης της ζημιάς. Ως πεδίο εφαρμογής του παρόντος Διατάγματος ορίζονται οι περιβαλλοντικές ζημιές που προκαλούνται άμεσα ή έμμεσα στο υδάτινο περιβάλλον, στα προστατευόμενα είδη και στους οικοτόπους τους, καθώς και οι περιβαλλοντικές ζημιές που προκαλούν μόλυνση στο έδαφος.
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Σημαντικές είναι οι εξελίξεις στο θέμα της Ολυμπιακής καθώς σήμερα αναμένεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει το σχετικό σχέδιο που της έχει υποβάλει ο Έλληνας υπουργός Μεταφορών, Kωστής Xατζηδάκης, για κλείσιμο της εταιρίας και έναρξη της Πάνθεον. Σύμφωνα με το σχέδιο κλείνουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και το ενεργητικό τους μεταφέρεται στην εταιρεία Pantheon η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί έπειτα από προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού. Στόχος είναι να συσταθεί η νέα εταιρεία από μηδενική βάση η οποία θα «κληρονομήσει» το όνομα της Ολυμπιακής και τις χρονοθυρίδες της (slots) στα ελληνικά και διεθνή αεροδρόμια. H νέα εταιρεία θα είναι σημαντικά μικρότερη από τη σημερινή Ολυμπιακή.
EΠΕΝΔΥΣΗ ΔΕΗ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Επένδυση ύψους 86,5 εκατ. ευρώ για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του θείου πραγματοποιεί η ΔΕΗ στον Ατμοηλεκτρικό σταθμό της Μεγαλόπολης και συγκεκριμένα στη μονάδα ΙΙΙ ισχύος 300 MW. Για το σκοπό αυτό τίθεται εκτός λειτουργίας για ενενήντα μέρες. Στη μονάδα της ΔΕΗ θα εκτελεσθούν αφενός, μεγάλης έκτασης συντηρήσεις και επισκευές και αφετέρου, θα συνδεθεί με αυτή η εγκατάσταση αποθείωσης καυσαερίων.
ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ Η ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ ΤΟΥ XL LEISURE GROUP
Η χρεωκοπία του τρίτου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού της Βρετανίας, του XL Leisure Group, μέσω του οποίου επισκέπτονταν τη χώρα μας κάθε χρόνο περίπου 300.000 Αγγλοι τουρίστες, δεν αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον ελληνικό τουρισμό, με δεδομένο μάλιστα ότι βρισκόμαστε στη λήξη της τουριστικής περιόδου. Οι δύο μεγαλύτεροι tour operators Thomas Cook και TUI αναμένεται πολύ σύντομα να αποκτήσουν το μερίδιο της XL Leisure Group η οποία όπως εκτιμούσαν την περασμένη Παρασκευή στη Βρετανία, δεν θα είναι το «τελευταίο κανόνι» της χρονιάς. Εκτιμήσεις που επιβεβαιώθηκαν την Κυριακή (14/9) όταν η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι μια ακόμα εταιρεία η Κ&S Travel που ειδικεύεται σε ταξίδια στην Τουρκία, ανακοίνωσε τη διακοπή όλων των δραστηριοτήτων της.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥ XL LEISURE GROUP
Οι Έλληνες ξενοδόχοι θα λαμβάνουν αποζημίωση για όσες μέρες παραμείνουν στα καταλύματα τους οι πελάτες του βρετανικού τουριστικού οργανισμού XL Leisure Group , ο οποίος \κατέρρευσε οικονομικά την περασμένη Παρασκευή. Ο ΕΟΤ Λονδίνου βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μ. Βρετανίας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι Έλληνες ξενοδόχοι στις διαδικασίες αποζημίωσής τους για όσες ημέρες παραμείνουν οι Βρετανοί τουρίστες στα καταλύματά τους. Επίσης, μετά από εντολή του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης Άρη Σπηλιωτόπουλου, ο ΕΟΤ προέτρεψε όλα τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ) να φροντίσουν την ομαλή διαμονή των Βρετανών τουριστών που παρέμειναν στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του ΕΟΤ Αθανάσιος Οικονόμου επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Μ. Βρετανίας Άντυ Κούπερ, για να βρεθεί η καλύτερη λύση στο θέμα της μετακίνησης των Βρετανών τουριστών – πελατών του X-L. Να σημειωθεί εξάλλου ότι ο ΕΟΤ επικοινώνησε με τους μεγάλους tour operators της Μ. Βρετανίας, έτσι ώστε να καλύψει όποιο κενό θα μπορούσε να δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά, στο άμεσο μέλλον.