Δελτίο ΕΒΕΑ 30 Ιουνίου 2009

ΜΕΤΡΑ ΜΟΝΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ
«Τα μέτρα που είμαστε αποφασισμένοι να προωθήσουμε τον Οκτώβριο, ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2010, αλλά και της υποβολής στην Ευρωπαϊκή Ένωση του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΠΣΑ), θα είναι  μακροπρόθεσμου και διαρθρωτικού χαρακτήρα. Τα μέτρα θα κινούνται στους εξής δύο άξονες: Πρώτον, στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και  δεύτερον στον περιορισμό των δαπανών του δημοσίου». Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Γιάννης Παπαθανασίου, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ.

ΙΟΒΕ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Διετές πρόγραμμα σταθεροποίησης της οικονομίας, με πάγωμα μισθών και συντάξεων και στόχο τη μείωση του ελλείμματος κατά 4% του ΑΕΠ μέσω μόνιμων μέτρων που θα εδράζονται κυρίως στον περιορισμό των δαπανών και δευτερευόντως στα έσοδα, προτείνει το ΙΟΒΕ για την έξοδο από την κρίση, στις θέσεις του για την Οικονομική Πολιτική, τις οποίες παρουσίασε χθες σε ειδική εκδήλωση. Αναλυτικότερα οι προτάσεις του ΙΟΒΕ έχουν ως εξής: —Πάγωμα προσλήψεων και μισθών στον δημόσιο τομέα —Δραστική περικοπή του ρυθμού αύξησης των συντάξεων —Αναβολή της μείωσης του φόρου εισοδήματος στα φυσικά και νομικά πρόσωπα ως το 2014 —Αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα και τα τσιγάρα —Εξομοίωση των αναλογιστικών παραμέτρων των ασφαλιστικών ταμείων με αυτές του ΙΚΑ —Επιβολή περιβαλλοντικού φόρου στα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας —Άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων —Απόσυρση του κράτους από όλους τους τομείς δραστηριότητας που ασκεί ο ιδιωτικός τομέας —Κατάργηση των περισσότερων μορφών αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων —Μείωση των αμυντικών δαπανών —Αύξηση της φορολογίας των καυσίμων και των τσιγάρων προσεγγίσουν με ταχύτερο ρυθμό τα κατώτατα όρια που θέτει η Ε.Ε. —Αν χρειαστεί να διατεθούν 5 δισ. ευρώ επιπλέον στις τράπεζες —Δημιουργία επιτελικού και συντονιστικού κέντρου μεταρρυθμίσεων που θα αναφέρεται απευθείας στον πρωθυπουργό.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΤΟ Ε9
Όλες οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (έντυπα Ε9) που έχουν υποβληθεί από το 2005 μέχρι και σήμερα έχουν καταχωρηθεί και είναι διαθέσιμες προς επεξεργασία, ενώ καμία δήλωση δεν έχει χαθεί. Στη διευκρίνιση αυτή προέβη χθες το υπουργείο Οικονομίας ύστερα από δημοσιεύματα και ρεπορτάζ που, με αφορμή τα ειδοποιητήρια που λαμβάνουν αρκετοί ιδιοκτήτες ακινήτων, ισχυρίζονταν ότι έχουν χαθεί τα έντυπα Ε9. Τα στελέχη του υπουργείου επεσήμαναν ότι με τα συγκεκριμένα ειδοποιητήρια καλούνται οι ιδιοκτήτες να διορθώσουν λάθη ή παραλείψεις που εντοπίστηκαν στις δηλώσεις τους, προκειμένου να δημιουργηθεί μια αξιόπιστη και πλήρης εικόνα της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων και κατ’ επέκταση να καταστεί δυνατή η έκδοση του εκκαθαριστικού σημειώματος ΕΤΑΚ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα λαθών ανέφεραν τα ίδια στελέχη είναι:

*περιπτώσεις λανθασμένης χρήσης της αύξουσας αρίθμησης των ακινήτων μεταξύ των δηλώσεων των ετών 2005-2008, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο αυτόματος εντοπισμός του ακινήτου που τροποποιείται ή διαγράφεται.

*περιπτώσεις φορολογουμένων που κάθε χρόνο συμπληρώνουν το Ε9 επαναλαμβάνοντας το σύνολο της περιουσίας τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει το ενδεχόμενο πολλαπλής φορολόγησής τους.

Η εξ αρχής ηλεκτρονική υποβολή των εντύπων Ε9 που αναφέρεται στα ειδοποιητήρια, όπως υπογραμμίζουν τα στελέχη του υπουργείου, παρερμηνεύτηκε, αφού οι υπόχρεοι σε καμία περίπτωση δεν ξανασυμπληρώνουν το Ε9, παρά μόνο σε σύντομο χρονικό διάστημα διορθώνουν τα λάθη των δηλώσεων του Ε9, μέσω του διαδικτύου. Ειδικότερα, στην εφαρμογή που προσφέρεται στο διαδίκτυο παρουσιάζεται η σημερινή εικόνα των περιουσιακών τους δικαιωμάτων και υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης και διόρθωσης των λαθών. Ήδη, περισσότεροι από 430 χιλιάδες φορολογούμενοι έχουν διορθώσει με επιτυχία τα λάθη ή τις παραλείψεις τους στις δηλώσεις Ε9 μέσω του Internet.

ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εκτός κέντρου βγάζει τα λεωφορεία το υπουργείο Μεταφορών. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών-ΟΑΣΑ πραγματοποίησαν διαβούλευση με τους εκπρόσωπους και τους συναρμόδιους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και τους εκπρόσωπους της επιστημονικής κοινότητας με σκοπό του επανασχεδιασμού και την αναδιοργάνωση του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφορτιστεί το ιστορικό κέντρο και για οικολογικούς αλλά και για λειτουργικούς λόγους αλλά και για να ενισχυθούν Δήμου, που μέχρι τώρα δεν καλύπτονταν τόσο αποτελεσματικά, από άποψη συγκοινωνιών των λεωφορείων. Τα λεωφορεία θα ξεκινούν και θα τελειώνουν τις διαδρομές τους στις στάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς- στον Προαστιακό, στο Μετρό, στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, με τρόπο τέτοιο ώστε και ο επιβάτης να εξυπηρετείται.

H ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΜΟΛΥΒΔΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΠΡΙΝ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ
Ανεπαίσθητη άνοδο της μέσης πανελλαδικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης δείχνουν οι επίσημες τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης στα 2.300 πρατήρια υγρών καυσίμων. Και αυτό επειδή οι μετρήσεις έγιναν την Παρασκευή 26 του μηνός, με αποτέλεσμα να μην καταγραφεί η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά επτά λεπτά το λίτρο (μαζί με το ΦΠΑ). Συγκεκριμένα η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε στα 1,044 ευρώ ανά λίτρο από 1,043 ευρώ που ήταν στις 22 Ιουνίου. Αντίθετα, το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο περνά on line και καθημερινά τις τιμές, από μικρότερο όμως δείγμα βενζινοπωλών, καταγράφει τις τελευταίες τέσσερις μέρες από την Παρασκευή 26 μέχρι και χθες αύξηση της μέσης τιμής της αμόλυβδης κατά 2,3 λεπτά το λίτρο καθώς ανέβηκε στα 1,082 ευρώ το λίτρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στη μία και στην άλλη περίπτωση αποτέλεσε ευνοϊκή συγκυρία για το ό,τι δεν κατεγράφησαν, σε μέσα επίπεδα, μεγάλες αυξήσεις το γεγονός της αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών των καυσίμων.

Πηγή: ΕΒΕΑ