- – Κλειδώνουν οι αλλαγές στο ασφαλιστικό. Κάποιες ρυθμίσεις μπορεί και να προχωρήσουν πριν από το 2018 και ίσως και τον επόμενο χρόνο προκειμένου να σταλεί μήνυμα για την άμεση υλοποίηση μεταρρυθμίσεων στο ασφαλιστικό.
- – Στην Αγροτική Τράπεζα το Δημόσιο ελέγχει το 77,31% του Μ.Κ, στη ΔΕΗ το 51,5%, στη ΔΕΠΑ το 65%, στην ΕΥΔΑΠ το 61,33%, στη ΕΥΑΘ το 74,02%, και στον ΟΤΕ το 20%.
Οι αποκρατικοποιήσεις συζητιούνται στο Υπουργικό Συμβούλιο υπό την πίεση της Ε.Ε και του Δ.Ν.Τ, αλλά και των αγορών που απαιτούν διαρθρωτικές αλλαγές.
- – Μετά τη δήλωση του εκπροσώπου του ΥΠΟΙΚ της Γερμανίας -ότι από τα 30δισ που εγκρίθηκαν στο μηχανισμό στήριξης για την Ελλάδα από την Ευρωζώνη, τα 8,4 δισ αναλογούν στην Γερμανία- άρχισαν νέες αντιπαραθέσεις.
Άρθρα γερμανικών εφημερίδων σημειώνουν ότι το επιτόκιο 5% που συμφωνήθηκε βρίσκεται κάτω από αυτό της αγοράς και έτσι η χορήγηση δανείου συνιστά επιχορήγηση. Διάφοροι καθηγητές έκαναν γνωστό ότι θα προσφύγουν στο συνταγματικό δικαστήριο αν η Γερμανία χορηγήσει δάνειο.
Σημειώνεται ότι σε ορισμένες χώρες η χορήγηση δανείων πρέπει να περάσει από το Κοινοβούλιό τους (Γερμανία, Γαλλία, μεταβατική κυβέρνηση της Ολλανδίας).
Ήδη η Commission, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ με εμπειρογνώμονες, συναντήθηκαν για θέματα τεχνικής φύσεως.
Προκύπτει πάντως ότι όταν η Ελλάδα ζητήσει ενεργοποίηση του μηχανισμού θα γίνει αυτό ταυτόχρονα από Ε.Ε και ΔΝΤ και δεν μπορεί να ζητήσει πρώτα από το ΔΝΤ του οποίου το επιτόκιο θα είναι χαμηλότερο.
- – Ενστάσεις διατυπώνει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής για τις διατάξεις περί κινήτρων επαναπατρισμού κεφαλαίων (συντελεστής 5% στα επαναπατριζόμενα και 8% στα κεφάλαια που παραμένουν στο εξωτερικό) ως προς την συμβατότητα με την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων.
- – Ιδρύεται σύνδεσμος (ΕΣΑΗ) εταιρειών που έχουν μονάδες ηλεκτροπαραγωγής σε λειτουργία ή υπό κατασκευή, σκοπός του είναι η διασφάλιση των συμφερόντων τους από την ΔΕΗ με την καθιέρωση μηχανισμών που θα αποτρέπουν την είσοδο των μονάδων και στον προσδιορισμό της οριακής τιμής του συστήματος.
Στον ΕΣΑΗ (Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας) εκπροσωπούνται 6 ιδιωτικές εταιρείες που έχουν επενδύσει 1,5δισ € σε δυναμικό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Πρόκειται για τις Elpedison Ενεργειακή Α.Ε (ΕΛΠΕ, EDISON, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Κόρινθος Power A.E (Μυτιληναίος, Μότορ Οιλ), Ηρων ΙΙ Α.Ε (Γεκ Τερνα, Gaz de France Suez), Αλουμίνιον Hellas (Ομ. Μυτιληναίου), Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε, Motor Oil Hellas A.E.
- – Διαμαρτύρονται οι φορείς Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, διότι με νομοθετική ρύθμιση επαναφέρονται οι διατάξεις που αφορούν την υποχρεωτική μεταβίβαση του 51% του Μ.Κ σε ειδικευμένους ιατρούς και απαγορεύεται η λειτουργία υποκαταστημάτων.
- – 15/4 λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για ρύθμιση οφειλών επιχειρήσεων προς τις τράπεζες. Μικρή καταγράφεται όμως η χρήση του νόμου.
Οι τράπεζες επισημαίνουν ότι η υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας είναι αυτό που εμποδίζει την υπαγωγή στην ρύθμιση. Το ΥΠΟΙΚ έδωσε έως 31/5 στους δανειολήπτες δυνατότητα να προσκομίσουν ενημερότητα αξιοποιώντας το προγρ. ΤΕΜΠΜΕ.
- – «Δεν ασχολούμαι με τα spreads. Τώρα πρέπει να ασχοληθούμε με τα επόμενα βήματα της οικονομίας» τόνισε ο Γιώργος Παπανδρέου μιλώντας στους δημοσιογράφους στη Λευκωσία, όπου είχε επαφές με τον Δ. Χριστόφια.
Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι ο μηχανισμός στήριξης είναι υπαρκτός, είτε τον χρησιμοποιήσουμε είτε όχι.
Ο Γ. Παπανδρέου σημείωσε ότι χρειάζεται αξιολόγηση για το αν η Ελλάδα θα ενεργοποιήσει το μηχανισμό στήριξης, τονίζοντας ότι τα spreads είναι μόνο μια παράμετρος αυτής της αξιολόγησης, καθώς υπάρχουν και άλλες παράμετροι που πρέπει να αξιολογηθούν.
«Η Ελλάδα πέρασε μια ψυχολογική τρομοκρατία από τις αγορές. Τώρα χρειάζεται ψυχραιμία, κάτι το οποίο έδωσε ο μηχανισμός στήριξης» εξήγησε.
Αναφερόμενος στο μηχανισμό είπε ότι αυτός είναι καρπός όσων κάναμε ως Έλληνες: «Κατακτήσαμε μια νέα αξιοπιστία. Αυτά που πρέπει να κάνουμε θα τα κάνουμε, είτε υπήρχε ο μηχανισμός είτε όχι». (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Αρχίζει σήμερα η συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, το οποίο πυροδοτεί απεργιακές κινητοποιήσεις.
Διήμερη απεργία από αύριο Τετάρτη πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ταξί. Κινητοποιήσεις και σήμερα των διπλωματικών υπαλλήλων. 48ωρη απεργία ξεκινούν σήμερα και οι παραγωγοί λαϊκών αγορών. Αποχή των δικηγόρων από σήμερα έως την Πέμπτη. Συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας οι νοσοκομειακοί γιατροί, την Πέμπτη θα προχωρήσουν σε στάση εργασίας (11 με 2). (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Ο επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν: «Η μόνη αποτελεσματική θεραπεία που απομένει είναι ο αποπληθωρισμός. Και αυτό είναι ακριβώς αυτό που ορθώς συνέστησε η Κομισιόν» αναφέρει σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται τη Δευτέρα στο αυστριακό Profil.
«Θα είναι οδυνηρό. Θα σημαίνει χαμηλότερους μισθούς και χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο, η Ελλάδα θα πρέπει να γυρίσει πίσω από το δρόμο που πήρε τα τελευταία χρόνια. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για τους Έλληνες από την αύξηση της ανταγωνιστικότητας», τονίζει. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Το Ελληνικό Δημόσιο θα προχωρήσει στην έκδοση εντόκων γραμματίων 26 και 52 εβδομάδων την ερχόμενη Τρίτη. Ο ΟΔΔΗΧ θέλει να αντλήσει 600 εκατ. ευρώ από την δημοπρασία των εντόκων γραμματίων 26 εβδομάδων και άλλα 600 εκατ. ευρώ από την δημοπρασία 52 εβδομάδων.
«Συνολικά, η Ελλάδα θα δημοπρατήσει έντοκα γραμμάτια του Δημοσίο αξίας 1,2 δισ. ευρώ», ανέφερε κυβερνητική πηγή στο Reuters την Παρασκευή.
Η έκδοση θα γίνει με δημοπρασία στην οποία συμμετέχουν οι Βασικοί Διαπραγματευτές των τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου. Ως ημερομηνία διακανονισμού έχει οριστεί η Παρασκευή 16 Απριλίου 2010. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Διάστημα περίπου επτά μηνών – σχεδόν δηλαδή μέχρι το τέλος του χρόνου – απαιτείται για να μπορέσουν οι ασφαλισμένοι της Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ να εισπράξουν τις αποζημιώσεις τους, ενώ για τους ασφαλισμένους της Commercial Value ίσως απαιτηθεί λιγότερος χρόνος για την κάλυψη των πελατών της. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που θα εξασφαλίσουν την κατασκευή νέου Αεροσταθμού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης αναζητεί η κυβέρνηση.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του, στο περιθώριο συνάντησης με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας (ΣΒΒΕ), ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, το υπουργείο εξετάζει όλες τις δυνατότητες να ενταχθεί το έργο σε κάποιο πρόγραμμα, καθώς, όπως διευκρίνισε, με τις παρούσες υποδομές του αεροσταθμού «Μακεδονία», η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού- ειδικά σε περιόδους αιχμής- είναι προβληματική. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Μέχρι τις 15 Μαΐου πρέπει οι αγρότες να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για τις κοινοτικές επιδοτήσεις του 2010. Φέτος, θα γίνουν 160.000 αιτήσεις λιγότερες, καθώς αγρότες που έπαιρναν ως 200 ευρώ επιδότηση έχασαν τα δικαιώματά τους (καταργήθηκαν με απόφαση της ΕΕ).
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το Δημόσιο θα προκαταβάλλει το ποσόν, που αποτελεί το κόστος ενεργοποίησης των δικαιωμάτων και ανέρχεται σε 70 ευρώ (57 ευρώ + ΦΠΑ) ανά αίτηση. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Θέματα λειτουργίας και εποπτείας της αγοράς υγρών καυσίμων εξέτασαν σε σύσκεψή τους τη Δευτέρα η Υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς υγρών καυσίμων.
Στη σύσκεψη συμφωνήθηκε η μεταφορά στο ΥΠΟΙΑΝ των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΚΑ για την ενημέρωση και παρακολούθηση του Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων, μέχρι το τέλος Απριλίου. Επιπλέον, συμφωνήθηκε να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες για τα ακόλουθα θέματα:
1. Θέσπιση, πέραν των ποινικών, και διοικητικών κυρώσεων (χρηματικά πρόστιμα) για την μη υποβολή στοιχείων από πρατήρια υγρών καυσίμων στο Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων.
2. Δημιουργία και παρακολούθηση μητρώου Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων.
3. Δημιουργία βάσης δεδομένων παρακολούθησης της εξέλιξης της χρηματιστηριακής τιμής του πετρελαίου και της τιμής διυλιστηρίου και ενημέρωση της ΓΓ Εμπορίου για τις χονδρικές τιμές πώλησης των καυσίμων.
4. Ρύθμιση για τη βελτίωση του μηχανισμού εποπτείας αποθεμάτων καυσίμων ασφαλείας.
5. Συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με σκοπό την αναθεώρηση των συμβάσεων των πρατηρίων (ΣΕΑ) με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και τους διαχειριστές των κλειστών αυτοκινητοδρόμων.
6. Εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών πινάκων σε κλειστούς αυτοκινητοδρόμους για την ενημέρωση των οδηγών για την φθηνότερη λιανική τιμή πώλησης των υγρών καυσίμων, καθώς και δημιουργία ανάλογων υπηρεσιών SMS σε συνεργασία με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
7. Διευθέτηση της χρονίζουσας εκκρεμότητας, αναφορικά με την λειτουργία των αυτόματων αντλιών υγρών καυσίμων.
8. Ενίσχυση δράσεων για την ενημέρωση των καταναλωτών σε θέματα κριτηρίων επιλογής πρατηρίων πώλησης υγρών καυσίμων. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
- – Για την 1 Μαΐου 2010 μετατίθεται η ένταξη στη Β' κατηγορία τήρησης βιβλίων των πρατηριούχων υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης και πετρελαίου και των πολιτών πετρελαίου θέρμανσης, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα.
Αυτό προβλέπεται σε απόφαση του υπουργού οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου αντί της αρχικής ημερομηνίας ένταξής τους, που ήταν η 1 Απριλίου, αυτό σημαίνει ότι και η υποχρέωση των βενζινοπωλών για έκδοση αποδείξεων τίθεται σε ισχύ από 1 Μαΐου. (ΕΞΠΡΕΣ, Α. Μαυρούλη)
Πηγή: ΒΕΑ