- – Τον Μάιο 2010 η αξία των εισαγωγών μειώθηκε κατά 18,8% και των εξαγωγών κατά 3,5% με αποτέλεσμα την μείωση του εμπορικού μας ελλείμματος κατά 28,2%.
Συνολικά δε στο 5μηνο οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 15,9% και οι εξαγωγές κατά 0,9% το δε εμπορικό έλλειμμα κατά 23,9%.
- – Η βενζίνη εξαντλήθηκε στα περισσότερα πρατήρια της χώρας λόγω της απεργίας στις μεταφορές, που ξεκίνησε την Κυριακή, από τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. που αντιδρούν στην απελευθέρωση της αγοράς.
Οι κλάδοι που πλήττονται εκφράζουν την αγανάκτησή τους.
Το σχετικό Σ/Ν θα κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδος και θα γίνει νόμος τον επόμενο μήνα.
Το πρόβλημα ανεφοδιασμού καυσίμων αναμένεται να ενταθεί εάν και οι ιδιοκτήτες πρατηρίων προχωρήσουν σε απεργία για το Σ/Ν που προωθεί το ΥΠ. ΜΕΤ. ΥΠ. & ΔΙΚΤ. και το οποίο προβλέπει μείωση της απόστασης 200μ. απόστασης μεταξύ πρατηρίων, ενώ διατηρεί την απόσταση 50μ. από χώρους μαζικής προσέλευσης ή συνάθροισης.
- – Ανεστάλη η 24 απεργία των ελεγκτών για το προσεχές Σάββατο.
Προβλήματα όμως δημιουργεί «η λευκή απεργία» των ελεγκτών – στην οποία το Υπ. απαντάει με ανάκληση αδειών προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση των καθυστερήσεων πτήσεων.
- – Ο έλεγχος της Τρόικας επικεντρώνεται σε ΔΕΚΟ, ΟΤΑ και νοσοκομεία, καθώς φοβούνται για κρυφά ελλείμματα και χρέη που θα επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος.
Ο ΥΠΟΙΚ υποσχέθηκε εξυγίανση όλων των ΔΕΚΟ.
Έτσι εντός του φθινοπώρου η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε σχέδιο εξυγίανσης και άλλων ΔΕΚΟ κατά το πρότυπο του ΟΣΕ για να αντιμετωπιστούν τα αυξανόμενα ελλείμματα. (Συγκοινωνιακοί φορείς της πρωτεύουσας, ΕΑΒ, ΠΥΡΚΑΛ κλπ). Σύντομα δε θα τοποθετηθούν ορκωτοί λογιστές σε νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία και δημόσιους επιχορηγούμενους οργανισμούς.
- – Στο εξής οι υπάλληλοι της EUROSTAT θα μπορούν να πραγματοποιούν συχνότερες επισκέψεις στα κράτη μέλη, που βρίσκονται υπό κοινοτική επιτήρηση, λόγω ελλείμματος, για αξιολόγηση της ποιότητας των δημοσιονομικών στοιχείων.
(Μέχρι τώρα η EUROSTAT αρκείτο στα στοιχεία που απέστελλαν τα κράτη – μέλη).
Ο Νέος Κανονισμός έγινε για την αντιμετώπιση ανακρίβειας στοιχείων. Κάθε κράτος μέλος θα έχει την απόλυτη ευθύνη για τα στοιχεία που κοινοποιεί σε σχέση με προϋπολογισμό και δημ. οικονομικά.
- – Η Ελλάδα θα λάβει 63,4 εκ. € στο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ ΕΖΕΣ – ΕΟΧ (Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν) για την περίοδο 2009-14, όπως εγκρίθηκε στο Συμβούλιο ΥΠΕΞ ΕΕ.
Οι χώρες ΕΖΕΣ θα συνεισφέρουν συνολικά 988,8 εκ. € στις 15 φτωχότερες χώρες της Ε.Ε., ως αντιστάθμισμα για οφέλη που αποκομίζουν από την εσωτερική αγορά της Ε.Ε.
- – Η καμπάνια που δημιουργήθηκε από τον ΕΟΤ περιλαμβάνει τηλεοπτικά spot, ραδιοφωνικά spot και καταχωρήσεις με μήνυμα «Ελλάδα κομμάτι της ψυχή μας»
- – Με Σ/Ν επιχειρείται η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής. Αεροπορίας (όπως υπαγορεύεται από τις διεθνείς πρακτικές και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς περί ενιαίου Ευρωπαϊκού ουρανού, που αποσκοπούν στην βελτίωση των επιδόσεων του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πολιτικής Αεροπορίας.
Το θέμα της αυτοτέλειας των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, αποτελεί την αιτία της λευκής απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Ο κ. Ρέππας τονίζει ότι η αυτοτέλεια είναι δεδομένη και διευκρινίζει ότι το ποσό περίπου 180 εκ. € το χρόνο θα το διαχειρίζεται η αρμόδια γεν. διεύθυνση. Ως προς τα περιφερ. αεροδρόμια, η ανάπτυξη και αξιοποίηση τους, μπορεί να γίνει με συμβάσεις παραχώρησης ορισμένου χρόνου σε ιδιώτες ή με Α.Ε. με Μετοχικό Κεφάλαιο που θα ανήκει στο δημόσιο.
Η ΥΠΑ πάντως θα ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας τους.
Απελευθερώνεται και η παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης.
- – Συστήνεται Εθνικό Συμβούλιο για την οδική ασφάλεια.
Θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα ελέγχει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ.
Συνδέεται το Δ.Τ.Ε. με την ασφάλισή των αυτοκινήτων (το ένα αποτελεί προϋπόθεση του άλλου).
Παρέχεται η δυνατότητα σε όσους δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους ως θα όφειλαν να το πραγματοποιήσουν και μέσα σε 10 ημέρες να παρουσιάσουν την κάρτα καταβάλλοντας μόνο το 1/8 του προστίμου δηλαδή 50 € αντί 400 €.
Επιβάλλεται κάρτα θορύβου στα δίκυκλα και τρίκυκλα.
Δίδονται κίνητρα για δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων (προωθείται η υγραεριοκίνηση).
Πλήρες το κείμενο του Σ/Ν για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ναυτεμπορική 27/6 (σελ. 12, 13).
- – Roadshow στο Λονδίνο με 26 εισηγμένες επιχειρήσεις (9-10/9/2010) οργανώνεται από την ΕΧΑΕ.
- – Στη Σόφια ο Πρωθυπουργός με το μισό Υπ. Συμβούλιο για θέματα ενέργειας με έμφαση τον πετρελαιο-αγωγό (τον Πρωθυπουργό συνοδεύουν οι ΥΠ.ΟΙΚ, ΥΠ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ, ΥΠΕΚΑ, ΥΠ.ΜΕΤ.ΥΠ. ΔΙΤΥΩΝ, ΥΠ.ΕΡΓ.& ΚΟΙΝ.ΑΣΦ., ΥΠ.ΑΓΡΟΤ. ΑΝ.& ΤΡ, ΥΠ. ΠΡ. ΠΟΛΙΤΗ, ΥΠ.. ΠΟΛΙΤ. & ΤΟΥΡ. ΥΠ.ΕΞ. και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος).
Πηγή: ΒΕΑ