Δηλώσεις του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη σχετικά με τις αποκλίσεις που καταγράφονται στις τιμές προϊόντων στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

 

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 42 – 105 63 ΑΘΗΝΑ

Αθήνα, 25 Οκτωβρίου 2010

Δηλώσεις του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη σχετικά με τις αποκλίσεις που καταγράφονται στις τιμές προϊόντων στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

«Η αλήθεια για τις τιμές»

Για ορισμένους η εξίσωση της διαμόρφωσης των τιμών είναι δύσκολο να επιλυθεί, όμως για το ελληνικό εμπόριο ο «άγνωστος Χ» είναι πλέον γνωστός και η εν λόγω «εξίσωση» έχει λύση. Είναι οι ενδο-ομιλικές πωλήσεις, το λεγόμενο «transfer pricing» των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων καταναλωτικών προϊόντων με τη τριγωνική δικτύωση των πωλήσεων, που ευθύνονται για τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές στα ελληνικά ράφια. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το υψηλό κέρδος φορολογείται σε γειτονικές  Ευρωπαϊκές χώρες με συντελεστή 10% έναντι της υπερφορολόγησης στην Ελλάδα, τη στιγμή μάλιστα που το 80% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο των τροφίμων, αφορά προϊόντα πολυεθνικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με έρευνα της Γ.Γ. Εμπορίου, οι τιμές, χωρίς ΦΠΑ, αρκετών προϊόντων της εσωτερικής παραγωγής είναι περισσότερο από 50% πιο κάτω από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό Μ.Ο., ενώ στα τυποποιημένα βιομηχανικά προϊόντα παρατηρείται ακριβώς το αντίθετο φαινόμενο.

Οι μικρομεσαίοι έμποροι δε διαμορφώνουμε τις τιμές, ούτε δημιουργούμε την ακρίβεια και το κυριότερο δε μπορούμε να παρέμβουμε στη διαδικασία διαμόρφωσής τους. Θα πρέπει επομένως, οι αρμόδιοι φορείς αφενός μεν να επανεξετάσουν ποιοι θα πρέπει να θεωρηθούν τα «μαύρα πρόβατα» των υψηλών τιμών που έχουν πνίξει την αγορά και αφετέρου δε να ενημερώσουν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό για την ανάγκη στήριξης των ελληνικών προϊόντων.

Το ελληνικό εμπόριο δεσμεύεται για ένα φτηνό «καλάθι της νοικοκυράς» και η ΕΣΕΕ συστρατεύεται στην μάχη για τη μείωση των τιμών, η οποία πρέπει να αναδείξει ως νικητή τον καταναλωτή.

Πηγή: ΕΣΕΕ