ΔΕΛΤΙΟ ΕΒΕΑ 3 Νοεμβρίου 2009

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΒΕΑ & ΕΕΔΕ

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) υπέγραψαν χθες, παρουσία εκπροσώπων του Τύπου, οι πρόεδροι των δύο φορέων κ.κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος και Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων. Η συνεργασία αφορά στους τομείς της επιμόρφωσης και της πιστοποίησης και τη συνεργασία σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Tην αντίθεση του επιχειρηματικού κόσμου στο ενδεχόμενο επιβολής έκτακτης φορολογικής εισφοράς στις μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις και τις τράπεζες, εξέφρασε ο κ. Μίχαλος, ενώ σημείωσε ότι το ΕΒΕΑ συμφωνεί με τη θέση της ΤτΕ, ώστε τα 2/3 των εσόδων να συγκεντρωθούν από τη μείωση των δημοσίων δαπανών και το 1/3 από μέτρα φορολογίας, «έκτακτα ή όχι», ερωτηθείς από δημοσιογράφους στο πλαίσιο της συνέντευξης.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΒΕΑ

Επιστολές προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λ. Κατσέλη και προς τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ  απέστειλε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, όπου ζητάει άμεση συνάντηση μαζί τους «προκειμένου να συζητηθούν εκτενώς συγκεκριμένες θέσεις αλλά και προτάσεις του επιμελητηρίου». Αιτία, η επιστροφή στις κινητοποιήσεις για τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά με απόφαση που ελήφθη χθες, ημέρα κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ η σύμβαση της COSCO για τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Μετά από πολύωρη συνεργασία τα ΔΣ της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ αποφάσισαν νέα 48ωρη απεργία, που ξεκίνησε από τα μεσάνυχτα. «Αδυνατώ να κατανοήσω τη νομιμοποιητική βάση της σημερινής απόφασης» ήταν η αντίδραση της υπουργού, κ. Λ. Κατσέλη.

ΕΠΙΒΟΛΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην επιβολή έκτακτης εισφοράς στις μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο, όπως προκύπτει από δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου, στο περιθώριο του γενικού συμβουλίου του ΣΕΒ. Eρωτηθείς για την έκτακτη εισφορά ο κ. Παπακωνσταντίνου σημειωσε: «Οι ανακοινώσεις θα γίνουν μετά την έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο (σ.σ. σήμερα) της συγκεκριμένης πρότασης, η οποία επιχειρεί να συνδυάσει τη δέσμευσή μας για ένα έκτακτο επίδομα αλληλεγγύης με μία πρόταση αναδιανομής και ευθύνης, που πιστεύω ότι θα γίνει αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία».

ΝΑΙ ΑΠΟ ΣΕΒ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύμφωνο βρίσκει τον πρόεδρο του ΣΕΒ κ. Δ. Δασκαλόπουλο η επιβολή έκτακτης εισφοράς στις επιχειρήσεις. Όπως δήλωσε μετά το τέλος της συνεδρίασης του γενικού συμβουλίου του ΣΕΒ με ομιλητή τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου: «Η εθνική επιχειρηματική τάξη γνωρίζει πολύ καλά ότι η οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και είναι πρόθυμη να συμβάλει με μια έκτακτη εισφορά στην αναγκαία προσπάθεια αντιμετώπισης του δημοσιονομικού εκτροχιασμού. Αλλά το κλειδί για να βγούμε πραγματικά από το οικονομικό αδιέξοδο είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής, το νοικοκύρεμα του κράτους και πάνω από όλα η ανάπτυξη».

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ

Καταργούνται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και του πράσινου δακτυλίου, ενώ τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη. Τη σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου υπέγραψε χθες το υπουργικό συμβούλιο και σήμερα δημοσιεύεται στο ΦΕΚ, προκειμένου να έχει άμεση ισχύ. Η κατάργηση της απόσυρσης, όπως δήλωσε και ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, οφείλεται κυρίως στο δημοσιονομικό κόστος που είχε το μέτρο καθώς υπολογίζεται ότι θα στοίχιζε στον προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ. Βέβαια, ο κ. Παπακωνσταντίνου διευκρίνισε ότι όσοι έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία της απόσυρσης μπορούν να τη συνεχίσουν με βάση το παλαιό καθεστώς και να λάβουν το κίνητρο των 1.000 ευρώ, ή εάν επιθυμούν να λάβουν το μισό ποσό (500 ευρώ) και δυο κάρτες απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα έχουν αποσύρει τα αυτοκίνητά τους περίπου 60.000 πολίτες. Όσον αφορά στα πράσινα τέλη με τις τροποποιήσεις της κυβέρνησης ευνοημένοι βγαίνουν όσοι έχουν Ι.Χ. μέχρι 1.400 κ.ε., ενώ οι μεγάλοι «χαμένοι» είναι όσοι έχουν αυτοκίνητο άνω των 1.400 κ.ε. καθώς τα τέλη μέχρι τα 2.000 κ.ε. παραμένουν ίδια με τη ρύθμιση Σουφλιά, ενώ για Ι.Χ. άνω των 2.000 κ.ε. επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο. Ο πράσινος δακτύλιος, που θα ξεκινούσε από το 2011, καταργείται γιατί όπως ανέφερε η υπουργός Περιβάλλοντος κα Τίνα Μπιρμπίλη η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και στα κέντρα των ελληνικών πόλεων θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και την βιώσιμη κινητικότητα (όπως τεχνικός έλεγχος, Κάρτες Καυσαερίων, ενίσχυση ρόλου ΜΜΜ, δίκτυα πεζοδρόμων ποδηλατοδρόμων, ήπιας κυκλοφορίας, αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κ.λπ.), που θα διαμορφωθεί με τη συμμετοχή του υπουργείου Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.

Πηγή: ΕΒΕΑ