Επικαιρότητα BEA

– Ρυθμίζονται οι καθυστερούμενες οφειλές σε ασφαλιστικούς οργανισμούς με τροπολογία που κατετέθη στη Βουλή, βάση της οποίας κεφαλαιοποιούνται οφειλές, πρόσθετα τέλη και επιβαρύνσεις μέχρι τον προηγούμενο από την έναρξη του Νόμου μήνα. Το ποσό θα εξοφλείται είτε εφάπαξ με έκπτωση 80% επί των πρόσθετων επιβαρύνσεων ή τμηματικά σε max 80 δόσεις με έκπτωση 50% και προκαταβολή του 3% της οφειλής.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΕΧΡΙ 30-6-09.

– Η ΥΠ.ΑΠΑΣΧ. παρουσίασε το πρόγραμμα για την ενίσχυση της απασχόλησης ύψους 3,23 δισ. € από το οποίο αναμένεται να ωφεληθούν 1.333.550 άτομα.
Κεντρική προτεραιότητα είναι η στήριξη τομέων που πλήττονται από την κρίση. (κατασκευές, τεχνικά έργα, τουρισμός, ευάλωτες ομάδες, ΜΜΕ). Σε ορισμένες περιπτώσεις το επίδομα ανεργίας μετατρέπεται σε επίδομα απασχόλησης.
Ειδικότερα για εργαζόμενους σε ΜΜΕ οι οποίες έχουν προβεί σε περιορισμό του χρόνου εργασίας (κάνοντας χρήση του θεσμικού πλαισίου) ή οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, θα καλύπτονται οι αποδοχές που χάνουν οι εργαζόμενοι εξ αιτίας του μειωμένου χρόνου εργασίας.
Θα ενισχυθούν άμεσα οι ΜΜΕ για ενέργειες αναβάθμισης ανθρώπινου δυναμικού και προσαρμογής στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού με την δέσμευση διατήρησης όλων των θέσεων εργασίας.

– Οι εξαγωγές στην Ευρώπη των 27 μειώθηκαν τον μήνα Ιαν. 09 κατά 24,1% και στην Ελλάδα κατά 21% (στοιχεία EUROSTAT).

– Οι Οίκοι Αξιολόγησης θα υποχρεούνται να ζητούν άδεια άσκησης δραστηριότητας από τις Αρχές των κρατών μελών. Η άδεια θα επεκτείνεται στο σύνολο της Ε.Ε.
Οι Οίκοι αξιολόγησης θα λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια, άλλως θα τους αφαιρείται η άδεια.
Θα ελέγχονται και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν για αξιολόγηση προϊόντων υψηλού επενδυτικού κινδύνου.
Συστήνεται και Επιτροπή Ελεγκτών από τις 27 χώρες για ανταλλαγή πληροφοριών.
Οι ίδιοι κανόνες θα εφαρμόζονται και για Οίκους Αξιολόγησης εκτός Κοινότητος (με μεταβατική περίοδο 18 μηνών).

– Το χρηματοδοτικό πακέτο «Ανοικτό  Επαγγελματικό Πλάνο» της ΕΤΕ για κεφάλαιο κίνησης προτείνει και το ΕΒΕΘ για τα μέλη του.

– Μέχρι τέλους του 2009, οι χώρες-μέλη της ΕΕ πρέπει να καταθέσουν στη Κομισιόν, τη στρατηγική προώθησης της καινοτομίας που θα έχουν συντάξει.
Η Ελλάδα αν και διαθέτει συγκριτικά περισσότερα σχετικά ινστιτούτα και οργανισμούς εν τούτοις χάνει έδαφος στο πεδίο προώθησης της καινοτομίας.

– Εξορθολογισμό  της αγοράς καυσίμων επιχειρεί το ΥΠΑΝ με παρεμβάσεις στα δίκτυα λιανικής, σε θέματα ελέγχου ποιότητας και ενημέρωσης των καταναλωτών.
Οι παρεμβάσεις γίνονται με γνώμονα την Κανονιστική Απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων και αφορούν:
εισαγωγή ταμειακών μηχανών και συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών στα πρατήρια,
τοποθέτηση αυτόματων μηχανών πώλησης καυσίμων στα πρατήρια,
αναβάθμιση του ρόλου των κινητών συνεργείων ελέγχου,
ενημέρωση των καταναλωτών για τις τιμές μέσω διαδικτύου και με πίνακες στις Εθνικές Οδούς,
παρακολούθηση του Μητρώου Αδειών Πετρελαιοειδών και επιβαλλόμενων ποινών.
Δεν προσεγγίζονται θέματα όπως απελευθέρωσης μεταφορικού έργου, διευκόλυνσης εγκαταστάσεων αποθήκευσης, ίδρυσης πρατηρίων από Super Market, αλλαγής συμβάσεων πρατηρίων των Εθνικών Οδών.

– Με απόφαση της ολομέλειας της Ευρωβουλής ενισχύονται τα δικαιώματα επιβατών πλοίων, λεωφορείων, πούλμαν.
Οι επιχειρήσεις θαλασσίων μεταφορών θα ενημερώνουν και αποζημιώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις 1-2 ώρες, αποζημίωση 25% της τιμής εισιτηρίου, 2 ώρες και πλέον αποζημίωση 50% της τιμής εισιτηρίου.
Ακύρωση ταξιδίου δίχως προσφορά εναλλακτικού τρόπου μεταφοράς 100% της τιμής του εισιτηρίου.
Τα ως άνω εκτός των περιπτώσεων ανωτέρας βίας (π.χ. ακραία καιρικά φαινόμενα).
Οι επιχειρήσεις λεωφορείων και πούλμαν που καθυστερούν πάνω από 2  ώρες  ή ακυρώνουν διαδρομή, θα πρέπει να προσφέρουν εναλλακτικό μέσο μεταφοράς με καταβολή του 50% της τιμής του εισιτηρίου, σε περίπτωση που δεν γίνει αυτό δεκτό επιστρέφεται το ποσό του εισιτηρίου.
Εάν δεν προταθεί εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, οι επιβάτες δικαιούνται το 150% της τιμής του εισιτηρίου.
Εάν επιβάτης λεωφορείου ή πούλμαν τραυματιστεί ή θανατωθεί εξ αιτίας τροχαίου, ή μεταφορική καταβάλλει άμεσα προκαταβολή αναλογικής προς τον βαθμό βλάβης αποζημίωσης. Σε περίπτωση θανάτου η προκαταβολή δεν πρέπει να είναι χαμηλότερη από 21.000 €.
Υποχρεωτική είναι και η βοήθεια επιβίβασης αναπήρων (χωρίς χρέωση) με την προϋπόθεση να ενημερώνονται οι πάροχοι θαλασσίων μεταφορών 48h πριν το ταξίδι.

– Γενναίες μειώσεις τιμών στο φρέσκο παστεριωμένο γάλα Δέλτα, μετά τις ανακοινώσεις του ΥΠΑΝ για θεσμικές παρεμβάσεις στο κλάδο Γαλακτοκομικών, δεν αφήνουν πολλές εναλλακτικές αντιδράσεις στον ανταγωνισμό.
Η τιμή του φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ μειώνεται στο 1 €/lit στα Super Market από 1,35 και στο 1,20 σε φούρνους και μικρά καταστήματα από 1,58 €.

– Πάνω από 44 δισ. το πρόγραμμα δημοσίου δανεισμού.
Ακόμη μεγαλύτερη απ' ό,τι είχε προηγουμένως υπολογιστεί, θα είναι εν τέλει η υπέρβαση στο εφετινό πρόγραμμα δανεισμού του Δημοσίου. Συγκεκριμένα, μετά την πρώτη –περί τα 4 δισ. ευρώ– αναθεώρηση του προγράμματος, η οποία το αύξησε στα 43,7 δισ. ευρώ, προβλέπεται και νέα, ειδικά μετά την προχθεσινή δημοσιοποίηση από τη Eurostat των νέων –επί το δυσμενέστερο– εκτιμήσεων για το δημοσιονομικό έλλειμμα για το 2008 (αύξησή του στο 5% του ΑΕΠ).

– Αυξήθηκε 1,8% το κόστος κατασκευής νέων κατοικιών το α' τρίμηνο 2009.
Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Κατηγοριών Eργων του α'Α τριμήνου 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του α' τριμήνου 2008, σημείωσε αύξηση 1,2% έναντι αυξήσεων 3,5% και επίσης 3,5% που είχαν σημειωθεί κατά τις αντίστοιχες συγκρίσεις των δεικτών των ετών 2008 προς 2007 και 2007 προς 2006.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το α' τρίμηνο 2009, σε σύγκριση με τον δείκτη του δ' τριμήνου 2008, σημείωσε μείωση 1% έναντι αυξήσεων 2,2% και 0,5% που είχαν σημειωθεί κατά τις αντίστοιχες συγκρίσεις των δεικτών των ετών 2008 και 2007.

 


 

Πηγή: BEA