Χάνουν έδαφος τα ελληνικά οπωροκηπευτικά στη γερμανική αγορά λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού

Χάνουν έδαφος τα ελληνικά οπωροκηπευτικά στη γερμανική αγορά λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού που δέχονται κυρίως από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Τουρκία. Τα ελληνικά προϊόντα που άλλοτε κυριαρχούσαν στη λαχαναγορά του Μονάχου, σταδιακά εκτοπίζονται από αυτά των άλλων ανταγωνιστριών χωρών οι οποίες διαθέτουν μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες, παράγουν και εξάγουν μεγαλύτερες ποσότητες και εφαρμόζουν επιθετικότερο μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με Δελτίο του Εμπορικού Ακολούθου της Ελλάδας ο όγκος των ελληνικών φρούτων και λαχανικών έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα πολύ μικρό ποσοστό, του 5 -10% του συνόλου, από 30 -35% που ήταν στις δεκαετίες του 1980-90. Οι περισσότερες εισαγωγές από την Ελλάδα στην κεντρική λαχαναγορά του Μονάχου, αυτή την εποχή, αφορούν τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, τα νεκταρίνια και τα καρπούζια. Η τιμή των καρπουζιών στη λαχαναγορά του Μονάχου κυμαίνεται από 25 έως 30 λεπτά το κιλό.